vinivape-logo

09926494456

info@vinivape.com

عمر کارتریج

عمر کارتریج ویپ | عمر کارتریج

امروزه صنعت دخانیات با فناوری‌های جدید و کاربردی تحولات بسیار زیادی را پشت سر گذاشته است. یکی از این تحولات، کارتریچ ویپ است که به عنوان یک جایگزین بسیار خوب برای سیگارهای سنتی  به حساب می‌آید و به وسیله این محصول می‌توانید دخانیات را به صورت الکترونیکی مصرف کنید.عمر کارتریج به خیلی از موارد بستگی دارد که در این مقاله به آن میپردازیم.

عمر کارتریج

آشنایی کلی با کارتریج ویپ

کارتریج ویپ تبدیل دخانیات به بخار را با استفاده از سیستم گرمایشی فراهم می‌کند. این محصول ظروفی کوچک و از قبل پرشده دارد که برای استفاده با خودکارهای ویپ و سیگار الکترونیکی طراحی شده‌اند. کارتریج ویپ مایع الکترونیکی یا آب موجود در ویپ را نگه می‌دارد که ابتدا تبخیر و بعد استنشاق می‌شود.

کارتریج‌ های ویپ در اندازه‌ ها و طعم‌ های مختلفی در بازار موجود هستند که باعث شده تا هر نوع سلیقه‌ ای بتواند از این محصولات استفاده کند.

کارتریج‌ های ویپ، محصولاتی هستند که برای تازه کردن مایع الکترونیکی یا آب ویپ، از ظروف فشرده و یکبار مصرف استفاده می‌ کنند. این ابزار ها معمولاً شامل یک سر دهانی، یک محفظه برای نگهداری مایع الکترونیکی، و یک عنصر گرمایشی می‌شوند. هنگامی که قلم ویپ یا سیگار الکترونیکی روشن می‌شود، عنصر گرمایش مایع الکترونیکی را گرم کرده و به بخار تبدیل می‌کند، تا بتوان آن را تنفس کرد.

عمر مفید کویل یا کارتریج‌ها برای کاربران معمولاً حدود یک ماه تعیین شده است. اما اگر کاربر نکات نگهداری را رعایت نکند، ممکن است کویل یا کارتریج به مدت کمتر از 5 دقیقه خراب شوند. بنابراین، میزان عمر این قطعات وابسته به نحوه استفاده کاربر است. یک کاربر ممکن است کویل دستگاه ویپ خود را در مدت چند روز خراب کند، در حالی که کاربر دیگر ممکن است از آن به مدت بیشتری استفاده کند. با رعایت دقیق نکات زیر، می‌توانید از حداکثر عمر مفید کارتریج ویپ بهره ببرید.

  1. هر بار که از کویل یا کاتریج تازه پر شده استفاده می‌کنید، حتماً باید حداقل 10 دقیقه منتظر بمانید تا کویل یا کاتریج به طور کامل برای ویپینگ آماده شود.

نکته: این عمل فقط در صورت استفاده از کویل جدید یا کاتریج تازه تعویض شده ضروری است. در دفعات بعدی که تانک را پر می‌کنید، نیازی به انتظار ندارید و می‌توانید بلافاصله ویپینگ کنید.

  1. اگر دستگاه ویپ یا پاد شما دارای دکمه کام دهی (Fire Button) است، باید هنگام استفاده همزمان این دکمه را فشار دهید و از دستگاه تنفس بگیرید. هیچ وقت دکمه را بدون تنفس کردن نگه ندارید.
  2. بین هر کام 5 ثانیه زمان دهید زیرا در غیر اینصورت دستگاه کارتریچ ویپ فرصت خنک شدن را ندارد و زودتر خراب می‌شود.
  3. اگر ایجوس داخل تانک دستگاه شما به میزان کمتر از 20 درصد از ظرفیت تانک برسد، احتمال اینکه کارتریچ ویپ آسیب ببیند، بسیار بالاست. پس قبل از اینکه مایع ایجوس داخل تانک دستگاه تان تمام شود، اقدام به شارژ مجدد ایجوس کنید.
  4. کام را به طور محکم و با مکش زیاد نگیرید. کام باید به آرامی و با مکش عادی انجام شود.

اگر کام گرفتن به شدت باشد، ممکن است باعث ورود ایجوس به داخل دهان شده و منجر به کاهش عمر کویل یا کارتریج ویپ شما شود.

  1. استفاده از ایجوس های غیر اورجینال باعث کم شدن عمر کارتریج ویپ یا خراب شدن آن و در نتیجه باعث پس دادن بیشتر ایجوس (Leakage)  می‌شود.
  2. دقت کنید که دریچه هوا در کارتریج ویپ بسته نباشد زیرا در اینصورت هنگام کام گیری هوا به خوبی به داخل کویل منتقل نمی‌شود و در نهایت باعث خرابی دستگاه می‌شود.

عمر کارتریج ویپ

با رعایت تمامی این نکات می‌توان تا حدی از عمر کوتاه کارتریج ویپ جلوگیری کرد اما این را هم بگویم که به صورت کلی نمی‌توان عمر دقیقی را برای دستگاه‌های کارتریج ویپ مشخص کرد و این موضوع اصلا قابل پیش بینی نیست. در بدترین حالت معمولا کارتریج ویپ عمر حدودا 1 هفته‌ای دارد اما اگر در شرایط بدی قرار نگیرد می‌تواند تا چند هفته بدون هیچ تغییری به عمر خود ادامه دهد، اما در عمر ویپ ها این موضوع فرق می کند

برای اینکه یک کارتریج ویپ با ماندگاری بالایی داشته باشید بهتر است شناخت کافی درباره این دستگاه و انتخاب یک کارتریج ویپ باکیفیت داشته باشید.

خاب کویل (فیلتر دستگاه):

کویل و یا کاتریج مناسب را انتخاب کنید و آن را داخل کاتریج یا اتومایزر دستگاه به صورت صحیح نصب کنید.

خاب کویل

 

  • تانک دستگاه های ویپ  در دو نوع اتومایزر و در بعضی دیگر از نوع کاتریج وجود دارد. تصویر یک نمونه اتومایزر و دو نمونه کاتریج را می توانید در زیر مشاهده کنید.
  • کویل تمام دستگاه‌های ویپ قابلیت تعویض دارند ولی کارتریج آنها نیازی به تعویض ندارد.

دستگاه‌های پاد به دو نوع تقسیم می‌شوند:در برخی کویل از کارتریج ویپ جدا است و به تنهایی هم قابل تعویض است اما در برخی کارتریج با کویل یکی است و به صورت کلی باید عوض شود. پس متوجه شدید که در دستگاه هایی که کویل جدا از کاتریج است، فقط کویل تعویض می شود و در دستگاه هایی که کویل درون کاتریج قرار دارد و جدا نمی شود، نیاز است که کل کارتریج تعویض شود.

  • در بیشتر دستگاه‌ها کویل های مناسب ایجوس های سالت نیکوتین با کویل های مناسب ایجوس های کم نیکوتین کاملا متفاوت است و نمی توان از آن ها به صورت جا به جا استفاده کرد.
  • هر کویل صرف نظر از  اینکه از چه نوع ایجوسی هست، قابل پشتیبانی، مناسب محدوده قدرت وات مشخصی است که روی خود کویل حک شده است. حتما به محدوده قدرت مناسب هر کویل دقت کنید.

عمر کارتریج

 

جمه بندی

در این متن به طور کامل راه حل‌هایی برای افزایش ماندگاری کارتریج ویپ را به شما توضیح دادیم. با مطالعه تمام موارد و انتخاب از مراکز معتبر فروش کارتریج ویپ می‌توانید از محصول خود تا مدت بیشتری استفاده کنید. برای اطمینان بیشتر می‌توانید انواع محصولات ویپ را در سایت ما با قیمت بسیار مناسب و باکیفیت بالا خریداری کنید.

هیچ داده ای یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *