vinivape-logo

09926494456

info@vinivape.com

از کجا بفهمیم کویل ویپ ما سوخته است؟

از کجا بفهمیم کویل ویپ ما سوخته است؟ | کویل سوخته، سوختن کویل

ویپ (Vape) یک فناوری جدید است که با تولید بخار، تجربه سیگار کشیدن را برای افراد فراهم می‌کند. این ابزار به عنوان یک سیگار الکترونیک شناخته می‌شود و امروزه تبلیغات فراوانی درباره مزایای استفاده از ویپ انجام شده است، اما یکی از مشکلات اساسی ویپ ها کویل سوخته آن است که در ادامه در این مورد صحبت می کنیم.

کویل سوخته

استفاده از ویپ به میزان بسیار کمتری نسبت به سیگار سنتی به سلامتی ضربه می‌زند. در سیگارهای سنتی، تنباکو به همراه کاغذ سوخته می‌شوند، اما در سیگارهای الکترونیکی از قواره‌های مایع طعم‌دار معروف به جویس و سالت استفاده می‌شود. این مواد به شکل بخار منتشر می‌شوند، که این مرحله به وضوح نشان می‌دهد که ضررهای ناشی از ویپ به مراتب کمتر از سیگار سنتی است. حال که متوجه شدیم ویپ‌ها ضرر کمتری نسبت به سیگار دارند، بیایید با اجزای مهم این دستگاه بیشتر آشنا شویم.

اجزای تشکیل دهنده ویپ

ویپ‌ها، از اجزای مختلفی تشکیل شده‌اند که کویل و کارتریج به عنوان مهم ترین آن‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند.

کویل یک قطعه مهم است که در داخل کارتریج یا اتومایزر قرار داده می‌شود و عمر مفید مشخصی دارد. هنگامی که کویل و کارتریج از کار می‌افتند، کاربر باید اقدام به تعویض آن‌ها کند تا بتواند تجربه ویپینگ موفقی داشته باشد.

واقعیت این است که هنگامی که کویل و کارتریج مورد آسیب قرار می‌گیرند، دستگاه نمی‌تواند مایع‌های جویس یا ایجوس را به درستی بخار کند. این مشکل باعث می‌شود تا تجربه ویپینگ به درستی انجام نشود. به همین دلیل، افراد ویپر باید همیشه به وضعیت سلامتی کویل دستگاه خود توجه ویژه‌ای داشته باشند.

کویل در ویپ نقش اصلی در تعیین طعم و میزان دود تولیدی ایفا می‌کند. این قطعه که در داخل کارتریج ویپ قرار دارد، به مرور زمان دچار سوختگی می‌شود. به همین دلیل، تعویض کویل سوخته ویپ ضروری است. افرادی که از دستگاه ویپ استفاده می‌کنند، باید از سلامتی کویل مطمئن باشند، زیرا در صورت خرابی آن، دستگاه نمی‌تواند مایع را گرم کرده و به درستی بخار کند. در ادامه، به بیشتر درباره کویل سوخته ویپ و همچنین زمان مناسب برای تعویض کویل اشاره خواهیم کرد.

کویل سوخته، علت سوختن کویل ویپ

دلایل سوختن کویل ویپ و پاد می‌توانند متعدد باشند. در ادامه به برخی از مهمترین عواملی که ممکن است به سوختن کویل منجر شوند، پرداخته خواهد شد:

1. مقدار استفاده: مقدار استفاده و تعداد بارهایی که از دستگاه ویپ استفاده می‌کنید، تأثیر زیادی بر عمر کویل دارد. استفاده بیش از حد ممکن است به سوختن کویل منتهی شود.

2. حالت خشک: حتماً باید اطمینان حاصل کنید که تانک یا مخزن کویل همواره دارای مایع جویس (ای-جوس) باشد. اگر کویل به دلیل خشک شدن پنبه بی‌مایع شود، این موضوع می‌تواند به سوختن کویل منجر شود.

3. تعویض کویل به موقع: زمان تعویض کویل ویپ بسیار مهم است. باید به کافی اجازه داده شود تا پنبه کاملاً خیس شود و سپس کویل تعویض شود.

4. توان دستگاه: توان دستگاه ویپ باید با نوع و مشخصات کویل مطابقت داشته باشد. استفاده از توان بیش از حد ممکن است به سوختن کویل منجر شود.

5. غلظت جویس: استفاده از جویس با غلظت بالا از گلیسیرین (VG) ممکن است برای بعضی ویپ‌ها مناسب نباشد و به سوختن کویل ویپ منتهی شود.

6. دکمه فایر: فشار بیش از حد بر دکمه فایر ممکن است دمای کویل را به مقدار زیادی افزایش دهد و سبب سوختن کویل شود.

توجه به این موارد و نگهداری صحیح از دستگاه ویپ می‌تواند عمر کویل و پاد را بهبود دهد و از سوختن آنها جلوگیری کند.

با این وجود در بسیاری موارد به دلایل دیگری کویل سوخته اما ممکن است ما متوجه آن نشویم. نگران نباشید ما تمام موارد را که به شما کمک می‌کند متوجه کویل شوخته شوید، در ادامه آورده‌ایم.

علت سوختن کویل ویپ

چگونه متوجه سوختن کویل ویپ شویم؟ علائم کویل سوخته

1 مهم ترین و رایج ترین عامل سوختن کویل ویپ، جرم گرفتگی آن است. چندین عامل می‌توانند باعث جرم در دستگاه ویپ شوند، و این مشکل عمدتاً به کویل دستگاه وابسته است. وقتی جرم‌ها به تدریج توانایی جذب جویس را از بین می‌برند، به ویژه در کویل‌های قدیمی، کویل اشباع نشده و نمی‌تواند جویس موجود در آن را به درستی تبخیر کند.

نتیجه این موضوع، ایجاد حباب‌های اضافی در جرم است که به ویژه در هنگام استفاده از دستگاه ویپ مشاهده می‌شوند و صدایی خاص ایجاد می‌کنند.

در صورتی که شک دارید که کویل دستگاه شما مشکل دار است، ابتدا می‌توانید کویل را تمیز کنید و دیدگاه خود را بررسی کنید. اما اگر مشکل اصلی ادامه داشته و علائم کویل سوخته مشهود شود، این نشانگر آن است که کویل نیاز به تعویض دارد. همانطور که گفتیم، این تغییرات معمولاً باعث ایجاد صدا و حباب‌های اضافی در دستگاه می‌شوند.

2 مورد بعدی که شما می‌توانید متوجه شوید کویل سوخته یا خیر، طعم بد سوختگی هنگام استفاده از ویپ است. این طعم مثل بوی سوختگی پنبه است که نشان دهنده این است که پنبه داخل کویل شما خاصیت نسوزبودن را از دست داده و دیگر قابلیت سرد و گرم شدن را ندارد.

3 کاهش حجم بخار تولیدی در ویپ از نشانه‌های دیگر کویل سوخته می‌تواند باشد. این مشکل زمانی به وقوع می‌پیوندد که پنبه داخل کویل دیگر توانایی جذب جویس به مقدار لازم را ندارد. در نتیجه، حجم کمتری از جویس جذب می‌شود و بخار تولیدی نیز کاهش می‌یابد. بنابراین، بهتر است کویل را به موقع تعویض کرده و تجربه ویپ بهتری را داشته باشید.

4 تغییر ظاهر کویل در ویپ: تغییر در ظاهر کویل معمولاً به تغییر در قسمت مرکزی کویل اشاره دارد. اغلب بدنه کویل مقاوم و پایدار است و تغییرات چشمگیری روی آن ایجاد نمی‌شود. اما اتفاقی ممکن است بیافتد که با ورود جسمی از بالا، مثلاً المنت مش یا پنبه کویل، شکل مرکزی کویل تغییر کند. به علت ظریف بودن این قطعات، حتی با فشار بسیار کم، تغییر شکل می‌دهند. این موضوع معمولاً توسط افرادی رخ می‌دهد که از بالا قصد تمیز کردن بخارهای مانده در داخل لبه یا دریپر دستگاه ویپ را دارند. توصیه می‌شود که از انجام این کار پرهیز کنید، و اگر انجام دهید، با دقت و با ظرافت عمل کرده و جسم خارجی را فقط در بخش بالایی کویل وارد نکنید.

چگونه متوجه سوختن کویل ویپ شویم؟

حال که با مواردی که باعث سوختن کویل ویپ می‌شود آشنا شدیم، چند راهکار برای پیشگیری از این موارد در ادامه آورده‌ایم تا در خطر کویل سوخته قرار نگیرید.

اول، اجتناب از گرفتن کام‌های طولانی است. دلیل این مسئله این است که پنبه داخل کویل باید مایع را جذب کرده و سپس آن را تبخیر کند. در کام‌های طولانی، پنبه نمی‌تواند به اندازه کافی مایع جذب کند و این ممکن است باعث سوختن بخش‌هایی از پنبه که خشکتر هستند، شود. بهترین راه برای گرفتن کام در ویپ این است که برای پاد‌ها حداکثر دو ثانیه و برای دستگاه‌های ویپ وابسته به مدل کویل ویپ حداکثر بین 2 تا 4 ثانیه کام‌گیری کنید. این روش به عملکرد بهتر دستگاه و اجتناب از سوختن کویل کمک می‌کند.

مورد بعدی که باید آن را رعایت کنید، این است که کام‌ها را پشت سر هم نگیرید. بین هر کام حداقل 3 تا 5 ثانیه فاصله بگذارید تا کویل به طور کامل جویس را جذب کرده و عمر کویل شما بهبود یابد.

بهتر است برای جلوگیری از سوختن کویل، آن را در محیط گرم قرار ندهید. زیرا که پنبه درون کویل که به جویس آغشته شده است، تحت تأثیر حرارت تغییر می‌کند.

هرگاه کویل جدیدی را تهیه کردید یا کویل را تعویض کردید، یاتان باشد بعد از پر کردن مخزن، کویل را به مدت کافی خیس کنید و سپس با استفاده از دستگاه ویپ خود شروع به استفاده کنید. زمان مورد نیاز برای خیس شدن کویل ممکن است بین 5 تا 15 دقیقه باشد، که وابسته به اندازه و نوع کویل است.

سخن نهایی

ما سعی کردیم تا تمام مواردی که باعث سوختن کویل می‌شود را به شما توضیح دهیم تا از این موارد استفاده کرده و از سوختن کویل ویپ پیشگیری کنید. همچنین برای اینکه انتخاب مطمئن تری داشته باشید به شما توصیه می‌کنیم تا بهترین و باکیفیت ترین ویپ را از وبسایت ما با بهترین قیمت خریداری کنید.

هیچ داده ای یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *